1
Czym jest
Wielka Gra Wojenna?
SYMULACJA KONFLIKTU
ZBROJNEGO W NASZYM
REGIONIE

To wydarzenie, podczas którego symulować będziemy potencjalny konflikt zbrojny w naszym regionie. Teraz to, co Siły Zbrojne RP ćwiczą za zamkniętymi drzwiami będzie na wyciągnięcie ręki tych, którzy śledzą dynamiczną sytuację na Wschodzie i interesują się geopolityką.

2
W 2026 roku napięcie rośnie
pomiędzy trzema małymi krajami Bałtyckimi
a Wielką Resoją i Biełoresoją

Chcąc nie chcąc, ze względu na bliskość szykującego się konfliktu, swoich interesów bronić musi Polandia będąca w sojuszu z krajami paktu KATO. Obrona sojusznicza? Gwarancje bezpieczeństwa? Obrona granic? Teraz te słowa nabiorą nowego, praktycznego znaczenia dla uczestników Wielkiej Gry Wojennej, gdzie dyplomacja i negocjacje mieszają się z brutalną wymianą ognia.

previous arrow
next arrow

Czym jest wielka gra wojenna?

Opis wydarzenia

To wydarzenie, podczas którego symulować będziemy potencjalny konflikt zbrojny w naszym regionie. Słyszałeś o ćwiczeniach Zima 2020? Z jakim wyzwaniem spotkały się nasze Siły Zbrojne? Jakie sukcesy odniosły i jakie błędy zostały popełnione? Dla większości z nas te informacje nigdy nie będą dostępne. Dzięki Wielkiej Grze Wojennej to, co Siły Zbrojne RP ćwiczą za zamkniętymi drzwiami będzie na wyciągnięcie ręki tych, którzy śledzą dynamiczną sytuację na Wschodzie i interesują się geopolityką.

Obrona sojusznicza? Gwarancje bezpieczeństwa? Obrona granic?

Teraz te słowa nabiorą nowego, praktycznego znaczenia dla uczestników Wielkiej Gry Wojennej, gdzie dyplomacja i negocjacje mieszają się z brutalną wymianą ognia.

Przykładowy scenariusz to konflikt w 2026 roku, kiedy to napięcie rośnie pomiędzy trzema małymi krajami: Listwią, Łotucją, Estiną a ich wielkimi sąsiadami: Resoją i Białoresoją. Chcąc nie chcąc, ze względu na bliskość szykującego się konfliktu, swoich interesów bronić musi Polandia będąca w sojuszu z krajami paktu KATO.

qxif-ticket-alt KUP BILET

199 zł

Jednorazowo

Jaka strategia będzie lepsza?

Agresywne włączenie się do konfliktu, czy może próba jego wygaszenia? Jakie konsekwencje będą miały decyzje Polandii na układ sojuszniczy w regionie i na sam wynik konfliktu?

Uczestnicy wydarzenia będą prowadzeni przez wybitne osoby – ekspertów w dziedzinie geostrategii, gier wojennych i wojskowości. Wydarzenie online umożliwi podejmowanie decyzji na bieżąco, po rozważeniu wszystkich za i przeciw, ryzyk i potencjalnych korzyści. Nie ma jednak gwarantowanych rozwiązań. Jak w każdym konflikcie zbrojnym mieć będziemy do czynienia z „mgłą wojny” z nieprzewidzianymi zdarzeniami, z zaskoczeniem.

Gra wojenna to podstawowy elementarz kadry wojskowej wszystkich sił zbrojnych na świecie – teraz dostępna także dla szerszej grupy osób. Liczba uczestników wydarzenia jest ograniczona – zarezerwuj miejsce już teraz

Gra wojenna online

czym jest a czym nie jest

Czym jest ta gra wojenna

  1. Jest to symulacja konfliktu składająca się z dwóch części: elementów dyplomatycznych oraz strategicznej symulacji wojskowej.
  2. Pierwszy element – dyplomatyczny pozwala na przeanalizowanie wariantów i scenariuszy rozwoju sytuacji w zależności od decyzji podejmowanych przez inne państwa niż Polska. Kluczowe są zachowania sojuszników, ich postrzeganie ryzyka, ich zdolności do pomocy, ich determinacja i chęć do zaangażowania w rozwiązanie sytuacji.
  3. Drugi element – strategiczna symulacja wojskowa pozwala na analizę przebiegu potencjalnego konfliktu rozgrywającego się na terytorium Polski i/lub terytorium sojuszników i przeciwników. Jest to gra bardzo zbliżona do gier sztabowych, aczkolwiek skrócona.
  4. Gra oparta jest na realnych scenariuszach ćwiczonych przez Siły Zbrojne RP.
  5. Jest to gra typu niebiescy-czerwoni.

Czym ta gra nie jest

  1. Nie jest to odwzorowanie gier wojennych 1:1 – różni się przede wszystkim:
  • Liczbą uczestników
    (zwykle w grach bierze udział od kilku do kilkunastu osób).
  • Sposobem podejmowania decyzji – ze względu na niemożliwość komunikowania się ze wszystkimi uczestnikami jednocześnie, bierzemy pod uwagę wyniki ankiety.
  • Zakresem decyzji – w grze wojennej wachlarz decyzji jest ograniczony wiedzą graczy, ze względu na to, że uczestnicy nie są profesjonalnymi dyplomatami i/lub wojskowymi, kierunkowe decyzje są narzucone.
  • Czasem — gra jest krótsza niż typowa gra wojenna, która może trwać od kilkunastu godzin do nawet 2 lub więcej dni.
  1. Gra nie zdradza tajemnic wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej.

GRONO EKSPERTÓW

ZOBACZ JAKI ZESPÓŁ EKSPERTÓW WSPIERA WIELKĄ GRĘ WOJENNĄ

qxif-calendar-alt HARMONOGRAM GRY

Marek Budzisz

Historyk, dziennikarz i publicysta

Historyk, dziennikarz i publicysta specjalizujący się w tematyce Rosji i postsowieckiego Wschodu. Ostatnio opublikował „Koniec rosyjskiej Ameryki. Rozważania o przyczynach sprzedaży Alaski”. Autor licznych artykułów prasowych. Zasiadał w wielu radach nadzorczych w „Życiu” był szefem zespołu gospodarczego, a w „Radiu Plus” był dyrektorem programowym. Pełnił funkcję dyrektora finansowego w prywatnym funduszu inwestycyjnym oraz zajmował się doradztwem gospodarczym, będąc prezesem kilku firm doradzających na rynku finansowym i gospodarczym. Był także doradcą Zarządu Top Farm.
Autor wielu książek o tematyce gospodarczej i geopolitycznej.

Greg Melcher

Pełni funkcję dyrektora operacyjnego Center for the Study of New Generation Warfare

Jest także powiązany z Virginia Tech Applied Research Corporation, gdzie kieruje programem National Security Development. W latach 2015-17 był starszym członkiem The Potomac Foundation. Przed dołączeniem do Potomac piastował stanowisko dyrektora ds. analiz bezpieczeństwa narodowego na Uniwersytecie Johna Hopkinsa. Pan Melcher był członkiem wyższego szczebla kierowniczego administracji USA i Pentagonu, ostatnio jako Zastępca Dyrektora Działu Ocen Szefa ds operacji morskich z wcześniejszym doświadczeniem w badaniach i rozwoju. Uzyskał tytuł magistra w dziedzinie polityki globalnej na Uniwersytecie Maryland z Johns Hopkins University School of Advanced International Studies.

Generał Waldemar Skrzypczak

Generał broni, oficer wojsk pancernych i zmechanizowanych

W latach 2006-2009 pełnił stanowisko dowódcy Wojsk Lądowych. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Pancernych w Poznaniu oraz Podyplomowych Studiów Operacyjno-Strategicznych w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.

W 2006 roku ukończył Survey of Topics in Strategic-Level Defense Resources Management w Defense Resources Management Institute w Naval Postgraduate School, Monterey, Kalifornia. Od lutego do lipca 2005 roku dowodził Wielonarodową Dywizją Centrum-Południe w ramach IV zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Iraku.

Pułkownik rez. Piotr Lewandowski

Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Rakietowych i Artylerii

Służbę pełnił na stanowiskach dowódcy plutonu, kompanii, batalionu oraz dowódcy bazy antyrakietowej w Redzikowie. Był szefem pionu szkolenia i szefem rozpoznania pułku. Uczestnik 7 misji poza granicami kraju w Libanie, Iraku i Afganistanie. W 2011 roku jednostka pod jego dowództwem otrzymała tytuł przodującego oddziału Wojska Polskiego.
Ukończył studia podyplomowe z zarządzania antykryzysowego oraz specjalistyczne kursy zagraniczne między innymi z taktyk przeciwpartyzanckich (COIN), ochrony sił (Force Protection) oraz działań antyterrorystycznych.

Po zakończeniu zawodowej służby wojskowej pracuje jako wykładowca i instruktor w Centrum Szkolenia WOT, nauczyciel w OPW oraz publikuje jako analityk.

Tomasz Gorzycki

Absowent Harvard Business School i Szkoły Głównej Handlowej

Przez lata związany ze strategicznymi firmami konsultingowymi McKinsey&Company oraz The Boston Consulting Group na stanowiskach managerskich, w których zarządzał projektami ekspansji, budowania przewagi konkurencyjnej, projektami M&A, due diligence i optymalizacji kosztowej.

Zdobywał doświadczenie zawodowe w wielu krajach Europy, USA i Azji.

W Strategy And Future współtworzył projekt Armia Nowego Wzoru.
Ekspert w zakresie strategii, organizacji i procesów.

Loading...
qxif-ticket-alt kup bilet

Harmonogram Gry

  • 10:00 - 10:10   - powitanie uczestników i przestawienie zespołu eksperckiego
  • 10:10  - 10:30  - zasady gry, podejmowanie decyzji, oznakowania wojskowe, założenia doktrynalne.
  • 10:30 - 11:15    - część pierwsza gry: Etap dyplomatyczny – prowadzenie Marek Budzisz.
  • 11:15  - 12:45   - część druga gry: Etap konfliktu kinetycznego – prowadzenie gen. Waldemar Skrzypczak.
  • 12:45 - 13:00  - przerwa.
  • 13:00 - 14:00  - zakończenie gry, wnioski, Q&A.

Ta strona używa plików cookie, aby zapewnić najlepsze wrażenia. Możesz zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi wykorzystywania plików cookies. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności